Andy Gray Wins Record Pay Out

Funny story written by grimbo

Saturday, 14 May 2011

image for Andy Gray Wins Record Pay Out

Football pundit Andy Gray has accepted £100,000 from the News Of The World after the paper admitted liability over reading his mail.

The paper will make a full disclosure next week over the extent of their wrongdoing, but its understood that undercover journalists posed as postmen and went through Gray's letters before they were put through his letter box.

The 55 year old Scot received the settlement as a result of "emotional distress " caused by the breach of his privacy.

Gray was Sky Sports main football pundit from 1992 until January 2011 when he was dismissed, along with presenter Richard Keys, after making sexist comments about female referees and female colleagues.

The former Scotland striker argued in court that his "sexist and chauvinistic persona carefully constructed over the years was laid bare in the court of public opinion" by the News of the World's bogus postmen revealing that he was in fact a card carrying member of the Equal Rights Trust, whose main aim is to promote equality for women and end all discrimination in the workplace.

Gray also argued that,as a result of this revelation, he had been deserted by many of his long time male friends and had found that he could "no longer hold his head high when visiting his family in Drumchapel, Glasgow".

He had also subsequently lost his job as pundit with Talksport as the broadcast station didn't want "big girls' blouses working for them".

The funny story above is a satire or parody. It is entirely fictitious.

Do you dream of being a comedy news writer? Click here to be a writer!

Comedy spoof news topics
Go to top
readers are online right now!
Globey, The Spoof's mascot

We use cookies to give you the best experience, this includes cookies from third party websites and advertisers.

Continue ? Find out more